Från tv-serien "House"

House: "Är det fortfarande olagligt att utföra en obduktion på en levande människa?"

House: "Du vet hur man säger att man inte kan leva utan kärlek. Syre är faktiskt ännu viktigare."

Wilson: "Vet du att din telefon är död? Laddar du aldrig batterierna?"
House: "Går de att ladda? Jag brukar bara köpa nya telefoner."

Wilson: "Du är bara sur för att han är närmare ett Nobelpris än du är."
House: "Och ändå har jag satt på fler svenska brudar... vilken galen värld."

House: "Folk som känner mig ser mig som ett arsle och behandlar mig som ett arsle. Folk som inte känner mig ser mig som en krympling och behandlar mig som en krympling. Vilken självisk skitstövel skulle inte dra fördel av det?"

Cameron: "Hur skulle du beskriva mina ledaregenskaper?"
House: "Obefintliga. I övrigt utmärkta."

House: "Drogerna gör mig inte hög, dom gör mig neutral."

House: "Jag frågar inte varför patienterna ljuger, jag bara antar att alla gör det."

Patients mamma: "Hur kan du bara sitta där?"
House: "Om jag äter stående, spiller jag."

House: "Jag har noterat en trend: om ingen gör något, blir sjuka människor ofta sjukare."

0 kommentarer:

Skicka en kommentar