Roliga lektioner i logik du inte bör missa

Om din far är en fattig människa är det ditt öde, men
om din svärfar är en fattig människa, är det din dumhet.

Jag föddes intelligent -
utbildning ruinerade mig.

Praktik ger fulländning…
Men ingen är fulländad…
så varför praktisera?

Om det är sant att vi är här för att hjälpa andra,
vad exakt är de andra här till för?

Eftersom ljuset färdas snabbare än ljudet,
framstår människor begåvade tills du hör dem tala.

Hur kommer det sig att "förkortad" är ett sådant långt ord?

Pengar är inte allt.
Det finns Mastercard och Visa.

Bakom varje framgångsrik man, finns en kvinna.
Och bakom varje misslyckad man, finns det två.

Varje man borde gifta sig.
När allt kommer omkring, lycka är inte allt i livet.

De kloka gifter sig aldrig.
och när de gifter sig, blir dem annorlunda.

Skjut aldrig upp arbetet till i morgon
som du kan skjuta upp idag.

Din framtid beror på dina drömmar.
Så gå och sov.

Hårt arbete har aldrig dödat någon.
Men varför ta risken.

Arbete fascinerar mig.
Jag kan titta på det i timmar.

Gud gjorde släktingar.
Tack och lov kan vi välja våra vänner.

Ju mer du lär dig, desto mer vet du.
Ju mer du vet, desto mer glömmer du.
Ju mer du glömmer, desto mindre vet du.
Så... varför lära sig.

En busstation är där bussen stannar.
En tågstation är där tåget stannar.
På mitt skrivbord, har jag en arbetsstation….
vad mer kan jag säga…… ..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar